Modal content
×

T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI

WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI

Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.

Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.

Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.

1.Kişisel Verilerin İşlenme Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:

  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından yürütülen ticari faaliyetlerin yürütülmesi için gerekli çalışmaların yapılması ve buna bağlı iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerden ilgili kişileri faydalandırmak için gerekli çalışmaların yapılması ve ilgili iş süreçlerinin gerçekleştirilmesi,
  • T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin ilgili kişilerin beğeni, kullanım alışkanlıkları ve ihtiyaçlarına göre özelleştirilerek ilgili kişilere önerilmesi ve tanıtılması.
 
2.Kişisel Verilerin Aktarıldığı Taraflar ve Aktarım Amacı

Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.

3.Kişisel Verilerin Toplanma Yöntemi

Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.

4.Çerezleri Kullanım Amacı

Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;

İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.

Teknik olarak web sitemizde kullanılan çerez türleri aşağıdaki tabloda gösterilmektedir.

Oturum Çerezleri

(Session Cookies)

Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır.

 

Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:

  • • İnternet sitesinin işlevselliğini ve performansını arttırmak yoluyla sizlere sunulan hizmetleri geliştirmek,
5.Çerez Tercihlerini Kontrol Etme

Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.  

6.Veri Sahiplerinin Hakları

Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.

 

  • e-Devlet
  • İçişleri Bakanlığı
  • Emniyet Genel Müdürlüğü
  • Kütahya Valiliği

İl Emniyet Müdürlükleri

KÜTAHYA EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
KÜTAHYA EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
KÜTAHYA EMNİYET MÜDÜRLÜĞÜ
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    Hakkımızda İl Emniyet Müdürümüz Tarihçe Polisevi Şehitlerimiz ve Gazilerimiz Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    Trafik İşlemleri Silah İşlemleri Özel Güvenlik İşlemleri Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    Bilgi Edinme Başvurusu İhbar Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama EDS Noktaları Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama Kimliği Belirsiz Cesetler Kiralık Araç Bildirim Sistemi e-Devlet Hizmetleri Sınav Sonuç
  • GÜNDEM
    Haberler Duyurular
  • İLETİŞİM
    İl Emniyet Müdürlüğü Merkez Polis Merkezi Amirliği İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri
°C
13
Mayıs2025
Parçalı Bulutlu
23
°C
5 Günlük Hava Tahmini
temizle
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • İl Emniyet Müdürümüz
    • Tarihçe
    • Polisevi
    • Şehitlerimiz ve Gazilerimiz
      • Şehitlerimiz
      • Gazilerimiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Trafik İşlemleri
    • Silah İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • Bilgi Edinme Başvurusu
    • İhbar
    • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
    • EDS Noktaları
    • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
    • Kimliği Belirsiz Cesetler
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • e-Devlet Hizmetleri
    • Sınav Sonuç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • Merkez Polis Merkezi Amirliği
    • İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri
 

9 Şubat Sigarayı Bırakma Günü

09.02.2023

TÜTÜN ÜRÜNLERİNİN ZARARLARI

Dünyada olduğu gibi ülkemizde de en yaygın kullanılan bağımlılık yapıcı madde olan tütün ürünleri; akciğer kanseri başta olmak üzere kanserler, kalp damar hastalıkları, KOAH gibi pek çok önlenebilir hastalık ve erken ölüm sebepleri arasında ilk sırada yer almaktadır.

Tütün ürünü kullanımı sadece kullanan bireyin sağlığına zarar vermekle kalmaz. Dünyada her yıl 8 milyondan fazla birey, tütün ürünü kullanımına bağlı sebeplerle hayatını kaybetmektedir. Bu ölümlerin 1,2 milyonu tütün ürünü kullanımı sonucu değil tütün ürünü dumanına maruz kalma sonucudur. Dünya Sağlık Örgütü’nün tahminlerine göre; 700 milyon çocuk, yani dünyadaki çocukların neredeyse yarısı tütün dumanına maruz kalmakta ve her yıl, 65.000 çocuk pasif etkilerinin yol açtığı solunum yolu enfeksiyonları sebebiyle, 5 yaşından önce hayatını kaybetmektedir. Bu veriler, sadece kamuya açık kapalı alanların değil özel konutların ve arabaların da tütün ürünü kullanımı için uygun yerler olmadığının açık kanıtıdır. 

Tütün endüstrisi, tütün bağımlılığının sürdürülmesini sağlamak, tüketimin azalmasını önlemek kârlılığını devam ettirmek, dumansız hava sahasını güvence altına alan Kanunları delmek amacıyla tütün ürünlerini; sigara, puro, pipo gibi tütün ürünlerinin yanı sıra e-sigara, nargile ve dumansız tütün ürünleri gibi ürünlerle çeşitlendirmeye çalışmaktadır. Tüm bu ürünler sigara gibi kanser başta olmak üzere pek çok önlenebilecek kronik hastalığa, sağlığın bozulmasın ve yaşam kalitesinin kaybına sebep olmakta, ekonomik ve sosyal sorunlar ortaya çıkarmakta ve çevreye zarar vermektedir. Tütün ürünlerinin her türlüsü zararlıdır ve tütün dumanına maruz kalmanın güvenli bir düzeyi yoktur.

Tütün ürünleri hem bireyin ekonomisine hem de ülke ekonomisine zarar vermektedir. Dünya Sağlık Örgütü verilerine göre tütün ürünü kullanımına bağlı toplam ekonomik kaybın yıllık 1,4 trilyon dolar olduğu tahmin edilmektedir. Tütün kullanımı durdurulmadığı takdirde, tütün ürünü kullanımının sebep olduğu sağlık yükü ve maliyetleri artmaya devam edecektir.

Tütün ürünü kullanımının, bağışıklık sistemine zarar verdiği, genel olarak akciğerlerinin savunma mekanizmasını bozdugu, mukus artışı nedeniyle akciğer, üst solunum yolu enfeksiyonları ve gribal enfeksiyonlara yakalanma riskini artırdığı uzun yıllardır bilinmektedir. Bilimsel çalışmalar, tütün ürünü kullanımının, Covid-19’a yakalanma riski ve Covid-19’un klinik seyrinin şiddeti ile ilişkili olduğunu kesin olarak göstermektedir. 

Sıklıkla tütün ürünü kullanımının bir sonucu olan KOAH, astım, kalp damar hastalıkları gibi pek çok kronik hastalık, tütün ürünü kullananlarda, kullanmayanlara göre çok daha sık görülmektedir. Bu da tütün ürünü kullananların virüse yakalanmaları halinde hastalık sürecinin uzun ve ağır seyretmesi, pinomoni ve başka komplikasyonların gelişmesi ve mortalite riskini beraberinde getirmektedir. Yapılan pek çok bilimsel çalışma bunu desteklemektedir.

Tütün ürünü kullanımı, Covid-19 açısından bir risk faktörü olduğu gibi vücudun hemen hemen her organına zarar vermekte ve önlenebilir pek çok hastalık, sakatlık ve erken ölüme sebep olmaktadır. Tüm bu riskler göz önüne alındığında, geç kalmadan bırakmak için adım atmak çok önemlidir. Tütün ürünü bırakma konusunda başarı sağlayan pek çok kişinin çeşitli denemelerin ardından bu başarıya ulaştıkları bilinmektedir.

Tütün ürünü kullanımını bırakmak, her zaman ve her yaşta büyük fayda sağlamaktadır. İlk sigara bırakma gününden itibaren akciğerlerde, kalpte değişim başlamakta yüksek kalp atış hızı normale dönmekte, kan basıncı düşmekte, kan dolaşımındaki karbon monoksit seviyesinin normale dönmekte ve zamanla bağışıklık sistemi güçlenmektedir. 2-12 hafta içinde dolaşım düzelmekte, akciğer kapasitesi artmakta, öksürük ve nefes darlığı şikâyetler azalmaktadır. Ayrıca çevredeki bireylerin, özellikle de çocukların pasif sigara dumanından korunması için de büyük kazanç sağlanmaktadır.  

Tütün bağımlılığı güçlü bir bağımlılıktır, ancak etkinliği kanıtlanmış bilimsel yöntemler ile bu bağımlılıktan kurtulmak mümkündür. Bakanlığımız tarafından tütün ürünü kullanan bireylere, bu bağımlılıktan kurtulmaları için ALO 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı ve sigara bırakma poliklinikleri aracılığıyla kesintisiz destek sağlanmaktadır.

ALO 171 Sigara Bırakma Danışma Hattı, 7 gün 24 saat kesintisiz ve canlı destek sağlamaktadır. Danışma Hattını arayan bireyler, yapılan motivasyonel görüşmeler ile bırakma girişiminde bulunmaları için teşvik edilmekte ve nikotin bağımlılık düzeyini belirlemek amacıyla nikotin bağımlılık testi uygulanmaktadır. Tespit edilen bağımlılık düzeyine göre; kişiye özel sigara bırakma planı yapılmakta, sigara bırakma sürecinde rehberlik edilerek, ortaya çıkabilecek nikotin yoksunluk belirtileri ile baş etmeye yönelik davranış değişiklikleri hakkında danışmanlık verilmektedir. Nikotin bağımlılık düzeyi daha yüksek olan bireyler sigara bırakma hizmeti sunan sağlık birimleri hakkında bilgilendirilerek, sigara bırakma polikliniklerine yönlendirilmektedir. Bu bireylerin randevusu da Danışma Hattı tarafından alınmaktadır.

Çocuk ve gençlerimiz başta olmak üzere toplumumuzu tütün ürünlerinin zararlarından korumak amacıyla çalışmalarımız devam etmektedir.

Ayrıntılı Bilgi İçin https://alo171.saglik.gov.tr/ adresine başvurabilirsiniz.

MÜDÜRLÜĞÜMÜZ

  • Hakkımızda
  • İl Emniyet Müdürümüz
  • Tarihçe
  • Polisevi
  • Şehitlerimiz ve Gazilerimiz
    • Şehitlerimiz
    • Gazilerimiz
  • Sıkça Sorulan Sorular

HİZMETLERİMİZ

  • Trafik İşlemleri
  • Silah İşlemleri
  • Özel Güvenlik İşlemleri
  • Kamu Hizmet Standartları

İŞLEMLER

  • Bilgi Edinme Başvurusu
  • İhbar
  • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
  • EDS Noktaları
  • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
  • Kimliği Belirsiz Cesetler
  • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
  • e-Devlet Hizmetleri
  • Sınav Sonuç

GÜNDEM

  • Haberler
  • Duyurular

İLETİŞİM

  • İl Emniyet Müdürlüğü
  • Merkez Polis Merkezi Amirliği
  • İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri
  • MÜDÜRLÜĞÜMÜZ
    • Hakkımızda
    • İl Emniyet Müdürümüz
    • Tarihçe
    • Polisevi
    • Şehitlerimiz ve Gazilerimiz
      • Şehitlerimiz
      • Gazilerimiz
    • Sıkça Sorulan Sorular
  • HİZMETLERİMİZ
    • Trafik İşlemleri
    • Silah İşlemleri
    • Özel Güvenlik İşlemleri
    • Kamu Hizmet Standartları
  • İŞLEMLER
    • Bilgi Edinme Başvurusu
    • İhbar
    • Trafik Cezası ve Otopark Sorgulama
    • EDS Noktaları
    • Kayıp Şahıs/Çocuk Sorgulama
    • Kimliği Belirsiz Cesetler
    • Kiralık Araç Bildirim Sistemi
    • e-Devlet Hizmetleri
    • Sınav Sonuç
  • GÜNDEM
    • Haberler
    • Duyurular
  • İLETİŞİM
    • İl Emniyet Müdürlüğü
    • Merkez Polis Merkezi Amirliği
    • İlçe Emniyet Müdürlükleri/Amirlikleri

© Kütahya Emniyet Müdürlüğü

 
Sizlere daha iyi hizmet verebilmek için sitemizde çerezlere yer veriyoruz 🍪 Çerez politikamız hakkında bilgi edinmek için tıklayınız